salam sayang untuk semua:)
hehe pe khabar semua?sihat?wt pe je hujung minggu nie?sihat x?
hari nie duduk diam je kt rumah.pg tadi dh jadi parent g tgk result adik2 kt skola.haish.memasing result leh tahan.huhu
rezeki itu mmg keje ALLAH kan?xsemua orang mendapat rezeki yang sama.ada yang dapat rezeki yang melebihi dari yang diperlukan.ada juga yang mendapat rezeki yang kurang dari yang diperlukan.
bila aku mula rasa cemburu, aku selalu ingt yang itu.rezeki itu keje ALLAH.Ya ALLAH, aku mmg manusia biasa.tak lari dari sifat manusia yang cemburu.namun begitu,aku cepat2 istifar supaya tidak timbul sifat hasad dengki dan juga dendam.
jangan la kita cuba memburukkan orang lain jika diri sendiri pun tak betul.aku mengaku,hati nie bila panas,hamburan kata pasti akan menyakitkan.aku insaf.banyak kekhilafan aku.aku akan cuba berubah menjadi manusia yang lebih baik dari semalam.
siapa yang tidak suka akan kejayaan dan kekeyaan?tentu sekali mereka yang tidak mencapai nya.mereka mahu menjatuhkan orang lain.aku insaf.setakat ini, aku xla smpai menyebarkan surat layang atau memburuk2kan orang lain tapi aku sedih bila ada yang cuba melaga2kan dan bertindak menabur pasir pada periuk nasi orang lain.mungkin mudah lagi berkata,bukan kah kata itu lebih tajam dari pedang yang tajam??
aku bukanlah manusia sempurna.tapi aku cuba menjadi manusia yang mampu berusaha dan bersaing dengan yang lain.dari segi agama dan kehidupan.aku sentiasa mencari peluang yang boleh membantu aku untuk berjaya di masa akan datang.
tambahan pula,sekarang medium internet yang tiada sempadan.walaupun khabar angin yang tidak tahu puncanya pun boleh disebarkan sekelip mata.ALLAHUALAM. dulu tiada internet xramai yang tahu,kini hanya dengan tekan butang di facebook atau di blog..hampir semua orang tahu.
ah.rasanya semua orang pun sudah fahamla dba.
Memaparkan catatan dengan label keje. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label keje. Papar semua catatan
Sabtu, Jun 25, 2011
rezeki itu kan keje ALLAH
Selasa, September 14, 2010
pe perasaan korg bila org tanya "dh keje kan??"
hahah~..tetiba mood nk menulis 2 mencurah2 plak..haha~..bese la..kalo xder mood nk menulis pendek je post nyer..haha~..
ok2..pe nyer tiba je bagi tajuk mcm 2 si dba oi??hahaha~..
aku nie kan baru jer balik dari kampung ibu dan abah ku yang tercinta..so,status aku nie masih lagi seorang pelajar yang bertauliah..so secara teknikal nyer xleh la nk bg duit raya untuk anak2 buah dan sepupu yang kecik lagi..walaupun sepupu yang baya aku atau yg lagi muda dari aku ada yang dh keje and bagi duit..
haih~...[menghela nafas yang panjang...]
so rasa2nya apa perasan aku korang rasa??L****...xtau la kalo korang...yang pasti kalo aku ditanya soklan mcm 2 mmg la rasa down gler..
selalunyer..aku biar je soklan 2 tanpa jawapan..atau pun bg ibu atau abah yg jawab..hahah~..aku kan amik master..sapa yg fhm??kalo fhm pun napa tanya lagi ye x??hahaha~..
aku minta maaf sgt2 kt ibu dan abah yang banyak bersabar dalam menunggu aku dapat sebuah ijazah master dan insyaAllah pHD..mungkin aku harus lupakan cita2 utk famili??
paper pun..aku mmg bertekad..kalo pun aku kena stop jap utk keje,aku tetap gak akan sambung pHD..harap2 aku dipermudahkan jalan~..amin~..
ibu, abah terima kasih sbb sanggup tunggu~...insyaAllah along akan beri balik hasil yang menyenangkan ibu dan abah di masa hadapan~
Langgan:
Catatan (Atom)