Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers
Memaparkan catatan dengan label review. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label review. Papar semua catatan

Selasa, Oktober 22, 2013

Review Tunang : The Sweets


Salam selasa, hoi laaa dh selasa. Cepatnyer. Kali ni nk cerita the mix and match all the foods :)

marshmallow beli kt mines tingkat bawah 

smarties ni pun beli tempat yang sama dengan marshmellow

fuyooo campur dgn kuih-muih yang ibu tempah plus cheese tart
 yang angah tempah plus oren yang aku beli kot.lupaaa

ini red velvet yang kawan angah buat kan 

ini plak dadih yang mak ngah aku buat kan :) tak dapat rasa pun :(
ni plak gambar doorgift :) 
tapi unfortunately Zamm tak amik gmbr main course.. which is ayam masak kicap, pajeri nenas, ada ulam2 plus sambal belacan. Thanks alot kepada semua :) rasanya tak mungkin semua tu akan jadi kenyataan tanpa pertolongan semua :) 

Khamis, Februari 23, 2012

bad review?

salam sayang untuk semua:)

napa tetiba nk bangkit kan isu nie.

diba tertarik dengan statement dari mutiara catering.actually nie post lama dh.hehe aku nie mmg tertinggal train.hehe


'Salah faham ayat saya ni.. saya dah kata tak semua orang akan berpuas hati dngan perkhidmatan kami walaupun kami cuba yang terbaik.. pada pelanggan yang tidak berpuas hati dengan kami.. kami mohon seribu kemaafan. mohon maaf kerana kami tidak dapat buat yang terbaik di majlis anda.cuma yang saya ralat bila kata kami masak tak betul/menipu.itu (ayat yang ini ya) yang saya kata fitnah.bukan saya sombong,bukan saya bongkak.tapi apa anda rasa kalau anda dah cuba beri yang terbaik tapi at the end org kata anda menipu? sy tahu ada saja blog,fb status yang memburukkan kami tapi saya anggap itu adat perniagaan. saya tidak pernah berminat nak ambil tindakan terhadap org2 yang beri bad review pada kami kerana pada saya itu hak masing2. cuma pada pendapat saya adalah lebih baik jika anda consult kami dulu dan mendapat penjelasan dari kami sebelum anda menghebahkan ttg perkara ini pada khalayak. kerana perkara yang berlaku ketika berlangsungnya majlis perkahwinan anda adalah di antara wakil katering dan juga wakil tuan rumah. kadang kala terdapat misscommunication berlaku. jadi jika anda refer kami terlebih dahulu sebelum assuming things.. mungkin anda akan faham kenapa ianya berlaku. kami bukak bisnes bukan untuk melingkupkannya..menabur pasir pada diri sendiri. kami telah cuba yang terbaik bagi memuaskan hati anda semua. tapi bukan kehendak kami jika sesuatu perkara berlaku di luar kemampuan kami. akhir kata sekali lagi saya memohon maaf sekiranya anda terguris hati dengan perbuatan dan perkataan. yang baik datangnya dari Allah dan yang buruk datangnya dari kami.wallahualam'


sbb diba mmg penah dapat mesej dari sapa ntah kt fb pasal mutiara catering nie.haish.minta simpang la.

Assalamualaikum..tiada niat utk menyebar fitnah, memalukan mana2 pihak atau menjatuhkan perniagaan sesama melayu, islam...hal ini berlaku kepada saya sekeluarga ketika majlis perkahwinan saya pada 05/02/2012 utk dijadikan pengajaran buat yang lain. Kami menggunakan perkhidmatan Mutiara Services Catering.
-walaupun kami sudah bayar RM14,850 seminggu awal,tapi apa yang kami terima seperti:
-Air yang dihidangkan mengandungi rumput.(teguran dari tetamu)
-set buffet amat menggelikan dan comot sehinggakan ada baju tetamu yang kotor disebabkan kuah tumpah atas meja
-lauk yang ditambah melimpah keluar dari set buffet.beberapa ketul ayam jatuh diluar set buffet.
-Kuah melecak & langsung tidak berlap sehingga disuruh oleh pengantin
-Staff Yang amat biadap.staff duduk hanya memerhatikan tetamu.pinggan kotor berada atas meja tanpa dibersihkan
-apabila aduan dibuat, Shafiq, adik ipar hakimin (owner)ugut nak gegar(gadoh) satu kampung. Lebih menyakitkan hati apabila Shafiq menyatakan ugutan tersebut kepada ibu pengantin.
-supervisor yang mengurus majlis juga bersikap kurang ajar dengan tuan rumah. 
-meja pengantin dihias tidak seperti dlm gambar dan apa yang dijanjikan oleh shafiq.
-pekerja buang ais didalam longkang dan mengatakan pada tuan rumah ais sudah habis.
-bahkan, tuan rumah diarahkan oleh staff Mutiara Catering utk menambah air gula kerana tidak mencukupi.Tuan rumah terpaksa menanggung kerugian dengan tambahan 8 kilo gula.
-tuan rumah terpaksa menambah ais batu 2 paket besar.
-pakej yg diberi 10 kilo nasi putih namun tuan rumah menambah lagi 5 kilo sblm majlis dan sudah dibayar.walaubagaimanapun kami terpaksa memasak sendiri lagi 5 kilo nasi putih.
berikutan nasi putih tidak mencukupi.
-sebelum majlis habis(2.30 ptg) pinggan makan tidak mencukupi.Tempahan yg dibuat 1200 pax sedangkan tetamu yg hadir adalah 900 orang berdasarkan jumlah doorgift yang diberi pada setiap tetamu.
- lori catering telah datang dan berada di satu-satunya laluan masuk tetamu (pintu gerbang) pd jam 3.30 ptg utk memunggah brg. sedangkan para tetamu masih ada yg dtg dan makan di bwh khemah.jalan 
alternatif lain diberi namun supervisor kurang ajar dan menjawab dengan nada kasar. 
- ketidak puas hatian dari tuan rumah menyebabkan berlaku petengkaran
-setelah perkara ini terjadi dan memalukan kami sekeluarga, En Hakimin dengan sendirinya telah meminta maaf kepada tuan rumah.
-sesiapa yang ingin mengetahui perkara ini dengan lebih detail, boley pm sy.ada beberapa gambar yang sy akan upload selepas ini sebagai bukti selepas ini.

-SEKIRANYA terdapat penipuan dari segi servis mahupun bilangan makanan yang diberikan,kami sekeluarga menHARAMkan setiap sen yang dibayar.Jika anda mendapat layanan baik drpd catering ini anda bernasib baik, tetapi tidak bagi sy. Kami pernah menggunakan catering ini sbelum ini(2009) dan mereka bg yang terbaik,tetapi kali ini perkhidmatan yang diberikan amat mengecewakan dan memalukan.

so fikir-fikirkanlah..majlis perkahwinan kan sekali je seumur hidup..dengan perkataan maaf tidak dapat mengubah apa-apa yang telah berlaku yang menjadi palitan sejarah hidup..


pe yang merisaukan diba gejala memberi bad review nie.bukan la diba nk menyokong diorg (vendor) buat salah.tp mcm kritikan mereka macam menghancurkan bisnes mereka.bukan nk membina mereka.

bukan kah manusia tuh tidak sempurna?

" Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa  kemenangan  atau kekalahan). Kami gilirkannya di antara manusia  (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah mengenai orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya)".
(QS Ali Imran ayat 140).
taken from here


diba rasa perbincangan adalah perkara yang terbaik.dari menganggap perkara yang bukan2.

bukan kah sifat berprasangka baik itu sifat mukmin sejati?

 Rasulullah S.A.W. bersabda yang mafhumnya :

"Amat menakjubkan  sikap seorang Mukmin yang sentiasa memandang baik terhadap segala sesuatu yang berada di persekitarannya. Sikap ini  sebenarnya tidak pernah wujud pada umat yang lain kecuali kepada golongan Mukmin. Apabila seseorang Mukmin itu memperoleh kebaikan, dia langsung bersyukur kepada Allah dan itu adalah baik baginya. Jika dia ditimpa keburukan, maka dia pun bersabar menghadapinya dan ini pun baik baginya ". (HR Muslim)
taken from here

entahla tak tau nk percaya siapa. allahualam.



Khamis, Jun 09, 2011

wedding review : cikkin

salam sayang untuk semua

apa khabar semua?:)mudah-mudahan sihat semuanya.:) hujung minggu lepas sangat packed dengan kenduri kawin kawan2 yang sangat dba sayang:) hari sabtu merupakan hari nikah cikkin.cikkin sangat comel n cantik masa nikah.i love her makeup, dress n pelamin.tahniah cikkin sayang.i love you so much darling!!:) meh layan gambar:)

doorgift cikkin:)
kami si kaki gosip:P
cantiknyer cikkin!!:)
suka!!:)
projector!we love it
hehe..saya tukang posing jer:)
paper pun, selamat pengantin baru buat cikkin dan zul:) semoga berbahagia hingga ke anak cucu :)sayang cikkin!!:) hujung minggu nie bertandang cikkin:)nk dtg leh??hehe

Ahad, Mei 29, 2011

wedding review: cik Atia and nadira ismail :)

salam sayang untuk semua :)

apa khabar semua?:) 28 mei 2011 mmg ramai yang bernikah dan bersanding:) tp dba nk review gmbr 2 orang blogger yang dba kenal dan sayangi:) puan Atia dan puan Nadira Ismail :) mula2 dba nk ckp minta maaf kt puan Atia sbb dtg awal sgt.love yoouu okeyh..tgk kt gmbr member gmbr puan Atia sangat gojes!!:)

meh layan gmbr:)

wedding puan Atia

me at guestbook corner:)
kami model easel:)hehe
kami bergambar dengan artis.ahaks~!
entrance!:)hebat kan!:)
zimie, dba n hani :)
curik gmbr zimie:)hehe gmbr puan Atia:)


next wedding puan Nadira :)

comel!:)
cantik kan pengantin?:)
kami dan pengantin.:)
nice dais!:)
penat gler semalam..naseb bek ada driver :P hehe

Isnin, Mac 14, 2011

hikayat merong mahawangsa!:)

hahaha~...mmg gedik kan hari nie..suma nk bedal 1 hari nyer post:) ampun nyer..:)


salam sayang buat semua sayang2 :) hehehe~


nk review pasal HMM!:)






SUKA GLER!!:) hahaha~..


so sapa2 rasa masih lagi teragak2 nk tgk..meh baca review dba..ecececehh..mcm pe jer..:P


dimulakan penceritaannyer oleh seorang raja la kot..HAHA..sejarah mmg fail..ttg siapa merong mahawangsa nie..


dan mulala pengembaraan yang hebat!!!:)
merong mahawangsa dikatakan mempunyai darah dgn rakyat di semenanjung emas..[ehem2 nie aku rasa kt semenanjung malaysia]


merong dikatakan melindungi putera ROM yang datang dari ROM untuk kawin dgn puteri CHINA :)dan diorg nk kawin kt semenanjung emas..:)


tp kan ada lanun yang dipanggil garuda menghalang perkawinan diraja nie!


pe kesudahannyer??sila terjah wyg sekarang!!:)




yang penting korg kena tgk 


1. camera shoot dier!!:)best sangat
2. sound effect yang mengancam
3. camera dier nyer effect pun suka sangat!!
4.tagline dier sangat comel!!:) 


"sampai masa tbanya waktu,redup hati kamu berdua,bila 2 jasad bersatu,hidup mati jadi bersama"




p/s: dba pegi semalam kt melaka,dataran pahlawan:) panggung yang besar pun penuh okeyh!korang jangan ketinggalan okeyh!support industri kita!:)

review wedding SK!:)

salam pagi sayang2 suma..:) seyes ly hari nie sangat2 xder mood nk buka laptop n buka email n stuff:) tp mesti ramai nk tgk gmbr wedding SK kan??? HAHA..perasan! tapi memula nk ckp seyes sedeyh tahap gaban bila xdapat pegi wedding YUMIE n encek K..seyes!last2 minit kot parent xkasi...mcm pffffttt...tp xpela kan..restu diorg plg penting kot..hadiah suma dh ada dah...uwwaaaaaaa~...

ok2..untuk amik hati aku..diorg ajak g wedding SK..hehe~...pandai x??:)

so, basicly mcm ms pg wedding iedayah..neves sgt2..:) tp seb bek la pg dh xramai orang..dalam kul3 lebeh mcm 2 smpai rumah SK..:) so leh r g jumpa SK..HAHA..leh x tanya soklan bodo kt SK

dba: kenal x sapa?? [dalam hati dh neves abis nie..HAHA]
SK: xtau
[HAHA...aku nie pe la..]
dba: nie lovelyadibah
SK: ye k??terima kasih la dtg:)

dan seterusnyer borak2 mcm kawan lama..ececeh..:)

layan gmbr yer...tp sori la kamera 2 megapiksel jer..

cute!

MY dad suka idea nie.YAY!

guestbook !!
alamak silau plak~..:)
huhu~..nie namanyer suka hati je tangkap..huahuahua~
kek n segala dah abis kot..almaklumla ..dtg lambat sangat...:)

p/s: punya la neves sampai kan duit keruk n kad kawin SK tinggal kt atas guestbook nyer meja..huahuahua~...:P

Jumaat, Januari 07, 2011

review wedding puan iedaya:)

ampun2..br skrg nk review2..heee~


sila sila lihat gmbr :)

nie kt guestbook :)

abaikan muka yang over excited nih -_-*

encek b halang la gmbr..hehehe~

jauh la encek b amik..sorry korang




wah..nie la yang pengantin nek :P

ada lagi gmbr pelamin n kek..tp xtransfer plak..

Ahad, Disember 05, 2010

review cerita "Ngangkung"

salam untuk suma kawan2 dba yang comel:) hari nie dba mula kan hari dgn wt post baru kt blog nie :)hahahah~
xpela kan..sekali skala..time ada menda nk cter,cter je la :)


hari nie nk cter movie yang aku tengok dgn tunang-to-be..hahaha~..suka la kan..hahah~..dier yang beriya ajak g tgk ngangkung..walaupun dier sedia maklum yang aku nie penakut..hahahhaa~...dier ckp ramai yang suggest dier g tgk cter 2..dier kata pelik, ramai je yang tau dier nk g tgk wyg...hehehehehe~..sapa la agaknya yang bgtau??hahahahahaha~


cter ngangkung nie mmg tema nyer komedi seram..tp aku nie mana leh seram2 nie..aiyooo...


ok2..xpayah banyak membebel..teruskan je dgn review:)


citer ngangkung nie pasal 3 orang sahabat..wan,tasnim n sam[hahaha~..aku xingt nama watak yang sam bwk]
tasnim n wan nie mmg sll ngangkung..btw,untuk mereka2 yang xtau ngangkung 2 pe..ngangkung nie mcm g tggu hantu bg nombor ekor..huu~..nauzubillah..minta jauhla kan...


memula sam nie mmg taat pada agama,kira xmen la ngangkung nie...tp sangat miskin..dier terdesak sbb isteri dier asyik merungut jer..so dier wt keputusan nk mengangkung gak dgn kawan2 dier 2..then 


hantu2 ada bg no..tp salah..diorg susah hati..pastu suma wang taruhan dh hilang..[dh kata berjudi..adoihai..jangan wt tau kawan2]


isteri si sam 2 dh tau..dier melarang keras..tp si sam nie degil..dier ada wt keje kt kelantan..kebetulan kawan dier si tasnim nie ckp la kt kelantan nie ada bomoh yang hebat..leh bg mcm2..dier wt boo jer..


then ??dapat k sam jumpa si bomoh yg hebat kt kelantan 2??kaya k diorg dari mengangkung??hahaha~..2 korang kena g find out sendiri la yang oi:)


review aku pasal cter nie..huurrmm...mcmana nk ckp ea??aku part2 yang seram aku xtgk screen..tp yang lawak mmg lawak abis la..ko leh related dgn lawak dier...eventhough watak wan yang dilakonkan oleh angah...[no heart offend..aku xberkenan dgn angah raja lawak 2..] aku mcm xleh nk related sgt..huuu~...


so kalo korang jenis penakut mcm aku nie,dun worry..takut 2 xla byk mana..n hantu2 dier xseram..cuma aku jer yang byk terkejut..hahahahah~


so pe lagi??g la ajak sapa2 g tgk ngangkung :)


kedit dari sini:)

Ahad, Julai 25, 2010

inception..wow!!

hey3!!..meh suma org aku nk update blog lagi..meh baca review aku pasal cter terbaru Leonardo DiCaprio nie..hahaha~...

cter Inception nie agak berat [to be frank].kenapa???sbb dia lebih kepada cter tentang benda yang tidak jelas dan tidak dapat ditunjukkan dengan mata kasar..dia mcm cter yang lebih kepada pemikiran yang lebih kreatif dan kritis..

generally, inception pasal seorang lelaki (dom-Leonardo) yang pandai memerah idea dari orang lain melalui mimpi. dia mempunyai team dia sendiri...dia ada arkitek utk design latar belakang mimpi..chemist utk bagi sedatif yang leh wt diorg trus tdo utk bermimpi..seorang pemalsu yang leh tiru gaya org len utk si pemimpi dan sorg lagi pemerah mimpi yang sama macam dom..

then diorg cuba utk menanam satu idea dalam seorg pewaris syarikat bekalan tenaga utk porak-peranda kan syarikat ayah dia..

berjaya k x Dom menanam idea 2???

bagi aku cter nie diceritakan dgn bagus skali..[sbb apa???] jalan cter dia xboring dan penuh dengan suspen..ko mmg xkan rasa bosan oke!!..selama 2 jam 30minit aku xrasa langsung..seyes!!

lagipun penuh sgt dgn misteri..aku bg 5 bintang dari 5 bintang..

pe lgi??p la tgk!!:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX