hurm..aku rasa mcm kena petir jer..xpun kena shock yang org bg utk dapatkan pulse jantung org 2..seyesly...aku rasa trauma lagi kot smpai sekarang..2 yang aku malas bila dh kena excident..aku nyer kaki cramp tiba2..xleh nk drive kete..lemah semangat kan...~..huu~..sedey sgt..seyesly aku mmg dalam keadaan shock..
meh aku ceritakan mcmana dan bagaimana suma nie terjadi..
aku mmg kebelakangan nie dh asyik2 mengantuk bila drive..masalahnya time drive jer aku mengantuk..time len aku xleh nk mengantuk pun..aku pelik gak kengkadang..b dh bising dh..lama dh dia bising..suh aku benti kalo mengantuk..haaaa....2 la pasal..degil lagi xnk dengar cakap suami..[eh suami k??hahaha~]
so rasanya Allah 2 Maha Mengetahui..semalam at 6.10 pm dekat junction naik bukit ke Bandar Tun Hussein Onn..yang sebelahnyer leh g Cheras Perdana 2..area kedai2 suakasih 2..the first bump..aku mmg tutup mata like 1second kot..tup2 jer...dump...loud thump..seyesly..kalo korang dengar bunyi xcident 2..korang mesti ingt mcm horibble gler xcident 2..aku terkejut terkujat suma..omaigod3!!!
rupanya aku melanggar org depan viva putih nombor plat bkv 8996..seyesly..aku panik!!..
aku rasa numb for like 10 minutes!!freaking 10 minutes..xleh wt pe...s***!!
aku ketepikan kete..after that freaking 10 minutes..baru aku call abah aku..sedey pun ada gak.. sebab my dad g outstation dari hari senin..rasa mcm xder sapa leh tolong dh..
miracle ly..ada abg insuran nie dgn wifey dia datang tolong..omaigod..THANKS A LOT ABG HANIFF and wife..walaupun 2 first time jumpa..but dia sangat baik helping me out yang sangat blur n numb nie...
dia la yang tlg aku lari dari ramai2 org yang btul2kn if ada excident..pe ea orang panggil diorg nie??aku xtau la beb..kira nya nie 1st time aku yang menyebabkan kemalangan..after 5 long years..aku menggigil yang amat..scary yang amat..omaigod..wut have i done...sempatla minta maaf kt cik viva 2..aku xtau nk wt pe..aku xde duit nk bayar kt cik viva 2..aku nie dh la student..mana nk cekau duit bebanyak??
dia pun seb baik xmarah2..n xminta ganti rugi pun..omaigod..suma2 nya sangat baik...aku mmg bersyukur yang amat..aku risau sangat kalo2 nk minta2 duit..aku mmg xde duit..hahahah~..[eh gelak plak..]
yang penting xlama pas 2 ibu call plak..dia mmg risau..tapi aku lagi risau..mesti kena bebel...so then i've cried..sampai kak wifey tenangkan aku ..ckp apsal nk nanges??..aku xtau nk ckp pe..leh x nk ckp..'takut kena marah dengan ibu??'
aku xleh nk bawak kete tiara kesayangan aku 2 blk rumah..so abg Haniff yang bawak balik..dia suh wt laporan polis..huurmm...*sigh*...mmg xleh nk wt pe dia ckp..mayb kena byr saman..
oh lupa..pas tepon abah..i tepon b..b pun xtau nk react pe..sbb dia dh leh agak kot benda nie akan terjadi..
omaigod..aku dh xingt b ckp pe..T_T"
xkisahla..aku sampai rumah..seb baik ada mama affan..kalo dia xder..mmg tersidai la kete tiara 2 kat situ sampai abah balik...~
p/s:sampai je kt balai polis..sabau je la..next entry...
Memaparkan catatan dengan label takut. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label takut. Papar semua catatan
Khamis, September 30, 2010
Khamis, Ogos 19, 2010
ketakutan yang amat sangat...
huu~..perlula kan caption yg over??huu~..aku rasa sgt perlu oke!!
sbb pe nie dba oi???..
hmmm...aku sgt takut malam semalam..seyes..aku xpenah rasa setakut 2 dalam sepanjang hidup aku...
ok2..napa ea??sbb malam semalam hujan lebat yg amat sangat...hujan yang menderu2 ..dan sangat lebat..bayangkan aku lalu jalan yg sama pg lab TIAP2 hari pun leh xconfident lalu lagi..aku sgt takut...dh la gelap..then tambah dengan cuaca yang sgt buruk...aku menggigil ketakutan..aku xtau pe yang ptt aku wt..
aku trus jer bawak kete dgn perlahan untuk balik rumah..aku tau aku ptt tggu hujan reda..tp dh lewat sgt..parent aku xkasi..nk xnk kena redah gak..
aku nk lalu jalan biasa aku guna g UKM..lalu pekan Kajang..tp nmpknya pilihan yang salah..sbb pe??
air dh naik kt jalan...bayangkan air naik setinggi van nyer tayar...aku sgt menggigil..aku pantas pikirkan route yang len leh aku gunakan..
aku pikir bek nek highway..btul x?aku pun tanya b mcmana..dia ckp xpe..highway longkang dia besar..suh aku bwk kete pelan2..bahaya la kan kalo aku bwk kete laju2 masa hujan lebat nie kan??
aku nk ckp mengucap..dh byk kali kot..jantung aku leh kata xberdegup lama gak la..aku mcm dlm shock..
dh la br pas tgk cter ganas the expendable..mmg dlm shock xbis lg...menci sgt..
kenapa aku kisah sgt kalo pasal banjir2 nie???
xtaula mcmana nk cakap..mimpi ngeri aku selalu berkisahkan aku dalam kete dan di mana sampai satu tempat yang luas..aku akan dipukul oleh ombak yang kuat..dan aku hanyut dalam lautan air yang tiba2 jer ada..dan aku mati lemas sbb aku xpandai berenang..
banyak kali gak aku dpt mimpi macam 2..seyes..aku mmg xdpt nk elak setiap kali mimpi ngeri mesti ada pasal air yang banyak dan aku akhirnya tenggelam..
mimpi ngeri aku selalunya xdela mcm tipikal mimpi ngeri..dalam keadaan gelap dan ada hantu or lembaga yang menakutkan..mimpi aku selalu dalam keadaan yang cerah dan mesti ada kaitan dgn bencana alam macam banjir,ombak or gempa..
so..kesimpulannya..aku ptt tggu hujan reda br bwk kete..Allahualam...
sbb pe nie dba oi???..
hmmm...aku sgt takut malam semalam..seyes..aku xpenah rasa setakut 2 dalam sepanjang hidup aku...
ok2..napa ea??sbb malam semalam hujan lebat yg amat sangat...hujan yang menderu2 ..dan sangat lebat..bayangkan aku lalu jalan yg sama pg lab TIAP2 hari pun leh xconfident lalu lagi..aku sgt takut...dh la gelap..then tambah dengan cuaca yang sgt buruk...aku menggigil ketakutan..aku xtau pe yang ptt aku wt..
aku trus jer bawak kete dgn perlahan untuk balik rumah..aku tau aku ptt tggu hujan reda..tp dh lewat sgt..parent aku xkasi..nk xnk kena redah gak..
aku nk lalu jalan biasa aku guna g UKM..lalu pekan Kajang..tp nmpknya pilihan yang salah..sbb pe??
air dh naik kt jalan...bayangkan air naik setinggi van nyer tayar...aku sgt menggigil..aku pantas pikirkan route yang len leh aku gunakan..
aku pikir bek nek highway..btul x?aku pun tanya b mcmana..dia ckp xpe..highway longkang dia besar..suh aku bwk kete pelan2..bahaya la kan kalo aku bwk kete laju2 masa hujan lebat nie kan??
aku nk ckp mengucap..dh byk kali kot..jantung aku leh kata xberdegup lama gak la..aku mcm dlm shock..
dh la br pas tgk cter ganas the expendable..mmg dlm shock xbis lg...menci sgt..
kenapa aku kisah sgt kalo pasal banjir2 nie???
xtaula mcmana nk cakap..mimpi ngeri aku selalu berkisahkan aku dalam kete dan di mana sampai satu tempat yang luas..aku akan dipukul oleh ombak yang kuat..dan aku hanyut dalam lautan air yang tiba2 jer ada..dan aku mati lemas sbb aku xpandai berenang..
banyak kali gak aku dpt mimpi macam 2..seyes..aku mmg xdpt nk elak setiap kali mimpi ngeri mesti ada pasal air yang banyak dan aku akhirnya tenggelam..
mimpi ngeri aku selalunya xdela mcm tipikal mimpi ngeri..dalam keadaan gelap dan ada hantu or lembaga yang menakutkan..mimpi aku selalu dalam keadaan yang cerah dan mesti ada kaitan dgn bencana alam macam banjir,ombak or gempa..
so..kesimpulannya..aku ptt tggu hujan reda br bwk kete..Allahualam...
di tulis oleh
lovelyadibah
0
reaksi
pada
8/19/2010 01:47:00 PTG
hepi2an
banjir,
kete,
kilat,
menci,
mimpi ngeri,
takut
Langgan:
Catatan (Atom)