Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers
Memaparkan catatan dengan label international. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label international. Papar semua catatan

Isnin, Julai 26, 2010

International Symposium on Lactic Acid Bacteria (ISLAB)

hahaha~..semalam cter pasal ICFR..skrg cter pasal ISLAB plak..gler jurnal k apa nie kak diba nie??? [motip akak??]


International Symposium on Lactic Acid Bacteria di anjurkan oleh Fakulti Bioteknologi dan Molekular Sains, Universiti Putra Malaysia..


xmacam ICFR, ISLAB tgh berlangsung skrg sampai sok..aku datang ISLAB atas pujukan kawan..dia minta tlg gantikan dia..haha~..


then aku kan kebetulan nk wt pasal probiotik utk chitosan aku 2..so aku rasa nie opportunity yang baik utk aku tambah pengetahuan tentang LAB..


so aku datang utk dgr Keynote dan plenary talk dari prof Chen dari Taiwan dan Prof Lee dari Singapura..


apa aku yang dapat??


Prof Chen Ming-Ju cter pasal Immunomodulatory Effects of Kefir Lactobacilli


dia cerita macamana kefir lactobacilli leh jadi anti-allergy dan anti-colitis..which is very interesting..tp unfortunately aku xdpt tangkap sangat mcmana..sbb byk sgt nama cytokines yg terlibat wat kepala aku pening kelapa..eh kepala..:D


then 


Prof Lee Yuan-Kun cter pasal What Do We Know of Probiotics in Health and Diseases??


ok..typically public known probiotic as good bacteria in our guts..the environment of microbiota in our intestinal is closely related to the diet intake..hahaha~..[terus ckp english..hahaha~..sorry guys]
tp dia mempersoalkan mcmana kalo kita makan too much fats can effect good bacteria in our guts..


dan mcmana kalo kita avoid fats akan menyebabkan risiko kita dapat metabolic disorder...dia gak g tau kalo terlalu minum teh pun akan suppress sebahagian good bacteria dalam sistem penghadaman kita..


so macamana??hahaha~...dun take everything too much or too little...


hahaha~...


then aku tggu utk oral speech..yang aku plg suka is virgin coconut oil (VCO)  [minyak kelapa dara] from philipines:D


rupanya VCO sgt bgs utk kulit yang pecah dan berkedut..so pe lagi guna la VCO bagi sapa yang kulit dia berkedut2 2..hahaha~


yg len aku xbp fhm sgt..mungkin level diorg terlalu tinggi utk aku fhmi..hahaha


tp nk bg kredit kt cik lan sbb temankan i..i lap u la..hahaha~

International Conference on Food Research

oke3!!cukup la cerita pasal lara' [melalaikan]..hahaha~...asyik2 cter pasal movies la pe la..cuba la cter ilmiah skit..hahaha~


International Conference on Food Research(ICFR)...huu~..link dia di sini..ia dianjurkan oleh UPM..


dr suh aku n anak2 dr yang len wt abstrak so leh hantar kt sini..
deadline utk abstrak 15 bulan depan..tapi diorg ckp sapa yang hantar awal dapat masukkan paper dia dalam journal..[wow..t senang aku nk grad..dh ada satu paper publish..]..


tp seyesly aku blank..dr ckp pakai data SEM jer..[kalo korg nk tau SEM 2 pe pg sini] ..
hurm..mcmana nk tukar tajuk tesis aku kepada abstrak yang hanya guna kan data SEM???


any idea??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX