Cari Blog Ini

Sabtu, November 29, 2008

i love you....

sedih...

hari ni ak rasa sgt sedih sekali...ak rasa hidup ni kejam dan xmemahami ak..ak keletihan dan merasakan tiada lagi harapan untuk ak dalam apa pun...ak wt apa pun tidak dapat memberikan apa yang ak inginkan dalam hidup ini..kadang2 ak tidak mengerti kenapa ini suma terjadi?apa yang ak lakukan untuk mendapatkannya kembali...ak xmahu hidup macam nie..tapi ak sendiri yang keliru dan tidak mengerti akan apa yang ak mahukan dalam hidup...yang ak tahu ak rasa sedih benci hampa..kecewa dan rasa diri xberguna..menangisi akan sesuatu yang mustahil..ak tidak dapat menerima hakikat akan segalanya yang terjadi..ak rasa macam hilang pedoman untuk terus melangkah dalam dunia yang serba mencabar ini..ya Allah tolonglah hambaMu ini..aku buntu dan hampa dalam meneruskan hidup ini.aku keliru,celaru,dan pening....kenapa???????kenapa aku masih terikat dengan kata2 dan janji????????sedangkan aku tahu dia tak mungkin akan kembali padaku???????kenapa dia pandai bermain kata?kenapa dia mempermainkan hati ini?kenapa dia mengambil kesempatan ke atas cinta aku berikan?tahukah aku sangat mencintai??terlalu banyak persoalan tetapi tiada satu jawapan pun yang dapat menberikan ketenangan dan ketenteraman untuk aku..dia sangat bahagia disamping kekasihnya..tapi masih lagi bermain janji dengan aku...dia sungguh kejam terhadap aku...aku menderita dari perpisahan itu...kau masih mencariku dengan pelbagai alasan...aku telah cuba pelbagai cara untuk menjauhi dari kau...aku xmungkin akan membenci dirimu...tetapi jiwa aku ini sakit...hampir putus rasa sayang dan tidak mampu untuk bergembira...tiada ubat yang mempu menyembuhkan,tiada ucapan yang dapat menenangkan...tidakkah kau tahu semua itu...kenapa aku masih lagi dibelenggu dalam dilema?sedangkan engkau bahagia pabila dia ada bersama...untuk apa lagi engkau mencari aku sebenarnya?bukankah dia impian engkau dari dahulu lagi?engkau menunggu dia selama 2 tahun untuk bersama..aku tahu segalanya...selepas dari perpisahan itu,engkau terus jadikan dia temanmu menggantikan aku...terus,kenapa kau masih menyakiti hati aku lagi???????????????aku cuba menjadi rakan yang baik sentiasa menolong engkau tetapi kau cuba bermain cinta dengan aku..kini,aku tahu siapa pilihan mu dan aku berharap sangat engkau bahagia dengan dia...dan tolonglah lepaskan aku dari janjimu...dari kata2mu...tolonglah.....

Selasa, November 25, 2008

hello babe..:)

dh lama dh xtulis kt dlam blog nie...ish2...jd buta it jap...gler kejar 2 kejar nie...pening dh...mcmana r nk final nie...ak dh hampir gler memikirkannya...ekekeke....final sem depan menentukan segalanya harap apa ak nantikan selama 4 tahun tercapai dan seterusnya menjadi seorang yang berjaya di masa depan...moga apa yang ak harapkan dari pengAjian ak ni menjadi kenyataan..menjadi seorang yang mampu membantu keluarga...

sekarang ak nk merepek pasal tesis ak..ak nyer tajuk ialah pengambilan gentian diet jumlah, larut dan tidak larut dalam makanan jawa...gentian diet merupakan serat makanan yang tidak mempunyai fungsi khusus dalam sistem pencernaan manusia....peranannya dalam tubuh adalah lebih kepada pelawas yang membantu melawaskan makanan yang tidak dapat dihadamkan oleh manusia...(do correct me if i'm wrong)

makanan jawa pula merupakan makanan tradisi oleh masyarakat jawa yang mempunyai keunikan dari segi cara pemasakannya, bahan utamanya dan cara pemakanannya..oleh itu, jika dalam perkataan yang senang untuk difahami
ak wt experimen pasal serat dalam makanan org jawa...

hehe...setakat nie ak dh wt survey..nk dekat seminggu gak ak kt sg. besar..wt survey terhadap masyarakat jawa.tujuan utama ak untuk mendapatkan kekerapan makanan yang selalu dimakan oleh masyarakat jawa untuk seminggu....ak wt survey nie dgn cosmate ak nama dier rina suliyana bt abd mannan...dier dgn ak share subject survey yang sama;orang jawa...pandai je prof ak nie gabungkan kitaorg...gle xgle...xkisah r ak bkn jenis org yng xleh bergaul dgn org..cuma ssh nk bermesra sgt...2 jer...yang penting keje ak siap ...peduli yang len...hehe..tapi budi bahasa ak kena r jaga

eh mana dh ak td ?dh melalut smpai mana?huhu...so ak dh dapat r kiranya 10 makanan jawa yang paling dimakan oleh masyarakat jawa selama seminggu...nie list makanan jawa yang paling dimakan oleh masyarakat jawa
1.soto
2.pecal
3.abuk2
4.sambal tempe kering
5.masak lemak lodeh
6.punten
7.lembeng inti kelapa
8.mee jawa
9.kerabu ulam
10.ikan keli masak cekur

well,dh sampai sini pas2 ak nk kena wt experiment...hehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX