Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, Januari 12, 2016

Bila apa yang aku rasa meran rasa

Dalam dua tiga hari ni kecoh kt fb pasal amran fans kutuk selfie ibu melayu islam yang menyusu. Sebenarnya kalo nk ikutkan byk dh aku tgk gmbr diorg selfie. Tapi selalunya diorg post kt group breastfeeding. SO bg aku bende ni biasa je la. Tapi sbb yang menjadi isu. Ibu muda tuh g upload kt ig. 


Aku? Aku torn in between. Sbb nya dulu itu la jugak antara faktor2 aku give up dalam menyusu. Diorg post gambr menyusu lepas tuh merungut anak asyik menangis la, asyik mengempeng la. SO aku give up. Aku nk je ckp hah padan muda. Tapi aku kesian plak bila sifu-sifu penyusuan plak yang kena tempias nya. Sbb sifu2 ni aku tgk tak pernah tunjuk pun yg mereka ni suka selfie menyusukan anak. 

Kata2 kesat amran fans sgt teruk. Aku pun tak sanggup nk baca. Kesian. Ibu tuh salah cuma selfie je. Tapi ko hina dia mcm la dia takde pegangan agama. SO kt situ, aku tak sokong amran fans. Aku makin benci diorg. 

Sbb aku fhm penyusuan susu ibu ini satu perjuangan. Aku tak bernasib baik untuk mengalaminya. Walaupun aku cemburu pada ibu2 muda yang dpt menyusu ni, aku takla nk sampai menghina diorg. Sbb bagi aku diorg cuma nk spread aura semangat perjuangan penyusuan tuh. Dan ada orang gila fikir bukan2. Tolongla amran fans, takde isu kot. bg aku sbb diorg pakai longgar kot. Tak sure pun baby tuh buat apa. 

Time mcm ni ramai la yg jd ulamak alim yang bijak pandai. Cuba la jd ibu, mak, umi. Baru korg fhm kenapa diorg rasa bangga nk selfie mcm tuh. Sbb kalo aku dpt menyusu kan anak pun, aku nk amik gmbr dan simpan buat kenangan aku dan keluarga aku. 

Nak nasihat tuh berpada2. Walaupun aku pedih sbb aku tak dpt menyusukan anak aku, aku sayangkan perjuangan penyusuan susu ibu. Jgn la ni menjadi asbab ibu2 muda takut menyusukan anak mereka. Teruskan perjuangan. Yang menghina bukan dapat apa. Kita teruskan. 

1 ulasan:

Unknown berkata...

kesian dengan die sebab berbakul sumpah seranah yg die dapat...tapi saya tak setuju bab selfie tu la... lpas tu pos...mungkin tu slh die...patut dah ditegur die boleh mintak maaf..tapi tengok 2 2 pihak mcm xnak beralah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX