Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, Januari 06, 2016

Kemurungan

Sebulan kena duduk jauh dengan anak sangat effect kesihatan aku. Serious. Ni bukan khayalan atau dongengan. Aku pun tak sangka yang aku boleh kena kemurungan yang amat teruk dalam masa sebulan je. Mcmana aku tau aku kemurungan? Klinik ni kan ada OT (occupational theraphy). Diorg mmg ada test untuk check minda sihat ke tak. Aku try buat sbb aku rs tak sihat tp bukan demam ke apa. 


Sekali buat , stress normal. keresahan (anxiety) normal. tapi depression (kemurungan) masyaAllah teruk. Teruk ok. Bukan serious atau berlebihan. dh sampai tahap gitu. Pergh aku terkujat. Serta merta aku menangis. Padanla aku tak boleh nk concentrate keje. Mudah menangis. Cepat kering tekak. (ye ini salah satu tanda kemurungan). Yang paling tak boleh tahan aku cepat sentap. Tu yg buat aku rs aku tak sihat. 

Kawan aku cakap jgn risau mungkin sbb anak takde dgn aku. mungkin bila anak dh ada sekali kemurungan aku akan ok. 

Alhamdulillah, mak aku terbuka hati nk benarkan aku bawak anak aku g kuantan. duk skali dgn aku kt sini. Ya Allah di saat aku tgh kemurungan, Allah berikan aku kekuatan. Bear in mind, keluarga kami masih lg berduka atas kehilangan menantu/adik ipar dan anak buah kami. Aishah seakan2 mengubati luka mereka. sebab tuh ibu n abah risau serisau risaunya nk lepaskan aku jg anak aku. diorg tak sanggup nk alami benda yang sama berulangkali.


Doakan aku trus sembuh dari kemurungan ini. Jangan amik ringan sbb kemurungan ni boleh meraja dalam diri jika dibiarkan. Please please please jgn diam je bila murung. Paling tidak g klinik jumpa OT. Diorg tak kan cerita kt sapa2. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX