Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, Disember 19, 2008

breast cancer

hurmmmmmm.......hari nie ada appointment dgn hukm klinik surgeri...about the suspect having breast cancer...hurmmm.....so far nothing to be worried about as the symptom are just merely the lump..besides that, nothing suspicious...well,so aku pegi r ke hukm dgn hati yang berdebar-debar..dhla almost terlepas appointment..sbb appointment sepatutnya kul 9 pagi but then traffic jam kt dpn isetan cheras 2 tgh upgrade jalan...hish...menyesal ak...bayangkan dari tol cheras 2 smpai kt isetan...padat!xkisahla...tp yg pntg smpai tepat pada masanya..dh smpai tepat pada masanya..ok,setel 1 masalah..then tggu dier pggl dengan no giliran...but then...org len yang dtg kemudian dari aku dapat nombor dulu...aik?mana adil mcm nie...after 1/2 jam tggu,aku xpuas hati...dhla ms sampai men biar je kak nawal g parking kete viva..kalo abah tau,mampus kena dgr syarahan dier...mmg aku rasa tidak senang duduk...aku g tanya kt kak receptionist 2...'kak,lambat lagi k?'...dia jawab selamber jer...'dik nie kes baru.kena daftar dgn pusat (sumtin tapi xingt pe).tapi server down plak..kena tggu lambat skit. tapi jgn risau akak dh reserve nombor utk adik...hurm...aku tanya lagi'agak2 lama lagi ke?'...dier jawab xtau la dik tapi kalo nk g makan pg r'..hish...geram tul r...so aku dgn prsn marahnya g cari akak...hish...lama gak r nk cari...dh la xdpt reach no phone dier..mula2 ingt dier pakai celcom...g r minta no celcom kt yana cozmate kitorg...dier mesti ada no phone celcom kak nawal...dh dpt tapi msh xdapt nk contak dier...penat gak r berlari ke dalam ke luar nk cari akak aku yang sorg 2...pas2 last2 baru teringt...kalo kt dalam klinik surgeri 2 mana ada line phone...especially maxis...huh...cepat2 g klinik surgeri...nah...btul pun sangkaan aku..dier ada kt situ sambil baca buku twiight walaupun dier dh baca buku 2...i guess saje nk hilangkan boring dier temankan aku...dier 2 mmg baik orgnya...bab2 nk temankan org serahkan pada dier...she has a very passionate heart...i love u kak...ok habis setel masalah aku yang kedua...huhu...jumpa akak dier ckp nama aku dah dipanggil...then aku cpt2 g kaunter tanya kan nombor aku...nombor aku 2050...by that time...baru 2023...huish...lama lg aku kena tggu nie...mula2 leh r...borak2 jap dgn akak citer mcamana leh g kuar...cari dier n mcamana leh teringt dier kt klinik suma...then...dh jadi boring...nombor 2 seems xgerak langsung..then ckp dgn akak...'jom r kak kt g makan dl'..then off we went to the cafeteria kt mula2 skali sebelum smpai ke klinik surgeri 2...then when makan nasi lemak...huhu...ada gak ush2 kalo2 ada mamat doktor yang hensem utk dingorat..tp xder..ehe...then dh kenyang g blk kt klinik with hope that it will be soon till my nombor..but then rupanya baru 2032..eeiiiiii...sabar jela...then tggu gak..baca paper...then nombor aku kena panggil...alamak ...takutla plak...tadi bkn men g rasa nk mengamuk dgn sistem yang lembap 2...then 2050 bilik 9...aku pun pegi r k bilik 2...aku disambut dgn sorg dr lelaki cina (yikes!men!) dalam lingkungan usia 30-an dan ada 2 lelaki(laki lagi!) dan sorg pmpuan sebaya aku...aik?pehal ramai sgt nie...pas2 aku fhm sendiri..diorg nie tgh belajar...dan aku salah satu spesimen untuk diselongkar...takut plak aku...dr pun start tanya..nama doktor 2 tan guan hee...aku tgk kt dier nyer kad matrik...dier tanya aku pelajar kt ner?then amik kos pe...t keje jd pe...lps suai kenal...dier bgtau aku kenapa ada pelajar perubatan dgn dier...huhu...kalo dier xbgtau pun aku leh agak...then the scary part...jeng3....so dh lama tau ada gumpalan 2?rasa dier membesar k atau sama jer?keluarga ada yang menghidap penyakit kanser?huhu...soklan2 yang mampu membuatkan aku ketakutan...then aku kena hadapi semua nie...then aku jawab satu persatu dgn jelas...dh lama dh dr..dr saya tingkatan 1 lg..tapi saya xberani nk check dgn pakar...baru skrg nk periksa..keluarga saya takder yang penah hidap kanser...huh...ok..skrg saya nk check...kat dr 2...(alamak!malunyer)...dier nk ajak semua pelajar td 2 tgk breast aku...dier tanya aku...then aku jawab...minta maaflah dr...saya segan r..then aku tunjuk breast aku kt dr dier n pelajar pempuan yang ada td...after dier dh periksa dier bg dua susulan pemeriksaan...satu "Fine Needle Aspiration Cytology (FNAC)" utk ambil sample dari gumpalan 2 utk dianalisis samada sel gumpalan 2 kanser atau tidak dan satu lagi wt ultrasound...utk check if ada lagi ketulan yang tidak dapat dikesan...aku pun g r fnac 2...mak ai...ramai gak...dier walk-in jer...so aku tggu r giliran ak...then sampai giliran aku...takut btul...aku just leh berharap jer...then masuk ada doktor laki (laki lagi!)abisla aku...malu yang teramat sgt...then nk wt mcmana...wt je r...ada assistan dier sorg pmpuan melayu...ok r skit xder prsn aku 2 xkeruan jer...jumpa doktor 2...tua kot...dalam area 40 an..kulit hitam..india kot..aku agak jer...then dier suh aku baring...dier nk amik smaple gumpalan 2 dari breast aku...aku takut...adalah dalam 1 minit aku duk merengek kt doktor dgn assistant dier...takut sgt...air mata aku dh nk mengalir dh...punya r tkt nk kena inject...then aku selambe jer r...nk mengada2 pun bukan dapat pe...then doktor tunjuk r jarum yang akan menusuk ke dalam kulit aku...mak ai...tebal jarum 2 mcm paku ...seyes...takutla...then doktor 2 kata relax...then dier start cucuk...mak ai...mmmg sakit!!!!!!!!!!!!sabar jer r...mmg dh menangis...biar je r...then aku dh selesai aku pun wt appointment baru...hurmmmm...t kena wt ultrasound...2 xsempat nk wt td...so aku wt len kali je r...k all...nite..:P

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX