Cari Blog Ini

Sabtu, Mac 31, 2012

gadis litar.ehe

salam sayang untuk semua:) 

actually nie gmbr masa pameran proton hari tuh.jadi model to mr photographer , en sepol. :)






sama merah tak?


hehe :P
taken by yours truly.chewah!

signage kt power of 1.

Rabu, Mac 21, 2012

Purple in love promotion!

salam sayang untuk semua :) just nk share promo kak zaifie zainal:)

taken from her fb
kak zaifie zainal is one of my favourite dais maker.hehe nk tau lebih lanjut boleh pergi jenguk 



kalo nk contact trus ke kak zaifie 

email | zaifiecreation@yahoo.com
whatsapp & sms | +60 19 293 9023 | +60 16 263 0158
bbm | 23492763
viber | +60 19 293 9023

Selasa, Mac 20, 2012

Sebar2 kan kawan2

salam sayang untuk semua :)

diba jumpa di fb
tolong la sebarkan yer kawan2.diba tak faham kenapa ada orang sanggup nk buat mcm nie kt budak perempuan nie.


Jumaat, Mac 16, 2012

adab dalam mencari makanan

salam sayang untuk semua :)

diba tadi masa makan tengahari. diba mencadangkan kepada kawan2 diba yang diba hendak makan di sebuah restoran fastfood. sampai je kt sana, semua orang beratur panjang di restoran itu. kami semua beratur dan menunggu giliran kami dengan sabarnya. namun , bila sampai sahaja giliran kami, diba ternampak seekor lipas sedang melintas kaunter restoran fastfood itu. MasyaALLAH. diba tak lalu nk makan. langsung diba terasa loya dan hendak muntah. jahat plak bila diba pikir kan tindakan refleks diba tuh.

tapi kita sebagai pelanggan, diba ada hak untuk tidak memilih makan di restoran itu. kan?? lagipun ALLAH ada berfirman :

Surah al-Nahl ayat 114-115, Allah s.w.t berfirman yang bermaksud: “Makanlah apa yang dikurniakan Allah kepada kamu daripada benda yang halal lagi bersih. Bersyukurlah dengan nikmat Allah jika kamu benar-benar menyembah Allah. Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan bangkai, darah, daging babi dan binatang sembelihan bukan kerana Allah. Maka, sesiapa dalam keadaan yang terpaksa memakannya, sedang dia tidak sengaja dalam mencarinya, sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha penyayang.” 


diba rasa lega sangat diba tak teruskan rancangan diba untuk makan di restoran fastfood itu.tapi, diba rasa malu plak masa meninggalkan restoran itu dalam keadaan mengajak kawan2 yang lain sekali meninggalkan restoran itu. harap2 diba tidak la menunjukkan rasa mencela makanan tersebut. sbb rasullullah tidak pernah mencela makanan. insaf betul la.

“Anas berkata: Rasulullah tidak pernah mencela makanan. Jika berselera dimakannya, dan jika tidak maka ditinggalkannya.” 

apa pendapat kawan2?

pe yang bermain di minda?

1. moga dipermudahkan perjalanan sehari-hari ku.

2. biarla dipermudahkan proses penyatuan dua jiwa ini.

3. master aku berjalan lancar.

4. biarla rezeki ini cukup untuk kami sekeluarga.

Rabu, Mac 14, 2012

LP Chocobitz

salam sayang untuk semua :)

sapa2 tgh cari coklat untuk hantaran ?? or maybe coklat as door gift?especially those from klang valley.

lady bird door gift
ala2 ferrero roche
coklat dengan tulisan
plus mereka akan buat coklat kasut mcm nie.haha aku plak yang excited

sanggup ke nk makan nie?hehe
apa kata cuba tanya mereka kot2 dapat special price?diorg still new lagi.



Selasa, Mac 13, 2012

bila terlampau banyak fikir bukan2


1.akan jadi risau on things yang boleh dikatakan tidak munasabah.
eg. eh cantik ke nnt aku masa kawin or tudung mana yang paling sesuai nnt?

2. tiba2 jadi insecure and rasa orang lain nyer sangat cantik

3. hilang rasa keyakinan atas diri sendiri dan tiada semangat untuk teruskan hari

4. mungkin boleh timbul rasa marah?


hahaha..mungkin diba nie dh banyak sangat tengok blog orang lain sampai sendiri rasa bukan2.

thephotoboothcorner

salam sayang untuk semua :)









hari nie diba nk launch promo baru :) 




DUA printing canvas (19"x25") dengan harga RM200 sahaja. :) for those yang berminat bolehla hantar enquiry kepada

adibahzack6@yahoo.com / sweetadibahzakaria@gmail.com

0176571345 (sms or call) / 0162065767 (sms or wassap)



baru je hantar semalam :)

Isnin, Mac 12, 2012

ex boyfriend?

salam sayang untuk semua:) 

hehe saja je kan tajuk mcm tuh.semalam diba terserempak dengan bekas teman lelaki diba masa diba kt alamanda. well you know who you are. diba kt entrance masuk wayang. diba dengan sepol.dier plak nk masuk wyg.diba dh tgk wayang.tapi tertinggal tumbler air diba so tunggu kt entrance untuk pekerja GSC dtg amik kan botol air tuh.

selalu pun diba mmg akan terserempak dengan dier masa diba kt alamanda.tapi diba mmg akan mengelak.kenapa?haha diba mmg takut nk terserempak dengan dier.diba rasa rendah diri la kot.diba skrg pun masih lagi belajar.tak macam dier dh ada kerjaya. and the rest biarla rahsia.hahaha rahsia la sangat.

so bila selisih tuh, diba dengan automatik melambai tangan kat dier.Homaiii.giler ke aper aku nie?sepol pun nampak.dan dier tanya sapa.sbb aku nie mmg tak ramai kawan lelaki.dan diba cakapla "tuhla ex boyfriend masa kt matriks". dia tau la kan.selamber je cakap "pergila kt dier". hahaha "tak nak la.giler ke aper?"

diba tak tau nk cakap apa.orang yang selama nie diba cuba nk elak.dari sms ke terserempak face to face, akhirnya diba terserempak jugak. berdebar gak la.giler tak berdebar.hahaha


diba bukan nk cakap hebat nor ada banyak kekasih. it just have you ever met your ex before after the breakup?? diba honestly not the type yang suka bumped into my ex. it give me goosebump. hahaha me and my alter ego.

so betul la this saying 

"don't run away from your problems; it's one of the only races you know you'll never be able to win."

i guess i can stop running.hehe


Jumaat, Mac 09, 2012

Qaseh Weddings

salam sayang untuk semua :)

diba hari nie tergerak hati nk promote this new vendor.mereka sgt baru lagi :) 

introducing Qaseh Weddings!:)

ingt tak entry diba asking about the foam flower? 

Qaseh Wedding is kind enough to help:) hehe

plus they are having march promo!!yay!!


interested??

this is their blog and fb


Allahuakbar!

salam sayang untuk semua:)

apa khabar semua?? haha tadi dh tulis panjang. tapi dah lupa nk save.so dh lupa kemarahan diba tadi. haha. diba sebenarnya sangat marah kat sepol.tapi lepas diba dgr bacaan quran.baca ayat2 penenang jiwa dari al quran diba jadi tenang.


marila kawan2 baca .diba share apa yang diba jumpa kt internet. 

yang ini diba jumpa dari fajridil

KENAPA AKU DIUJI?
Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja)
mengatakan:”Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi? Dan
sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka
sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan
sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta ~ Surah Al-Ankabut
ayat 2-3


KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan
boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu;
Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui ~ Surah Al-Baqarah
ayat 216


KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan
kesanggupannya ~ Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA KECEWA?
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih
hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya),
jika kamu orang-orang yang beriman ~ Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah
kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan
bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. ~ Surah Al-Imran
ayat 200


Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang
demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu’, ~
Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu’min, diri dan
harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka. ~ Surah At-Taubah
ayat 111


KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya
aku bertawakal ~ Surah At-Taubah ayat 129

AKU TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!
..dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada
berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir. ~ Surah
Yusuf ayat 87


ingatla kawan2. moga kita dapat keberkatan sempena hari jumaat yang mulia ini :)

Selasa, Mac 06, 2012

Sesaat kau datang

salam sayang untuk semua :)

hehe. sori sepol.i'm love again.but not with you. ok.mati kalo dier baca nie.hehe

i'm so in love with this song!forever.eceh!sapa bebudak nie?cute sangat!hahaha lagi2 si mamat rapper tuh.naseb baik pangkat adik dh.



Isnin, Mac 05, 2012

hoping for better tomorrow

salam sayang untuk semua,

tersentuh dengan artikel abg nara yang ini.


terutamanya part ini

"ibu mangsa turut menceritakan yang sebelum ini, semasa anaknya masih kecil,  anaknya sering diugut oleh suspek yang dia akan memukulnya sehingga wajahnya tidak dikenali oleh ibunya sendiri sekiranya memberitahu perlakuannya pada sesiapa. Apabila suspek sudah remaja, dia berkata pula  dia akan menyasarkan adik mangsa sekiranya mangsa enggan menuruti kehendaknya."

Ya Allah.kenapa bapa menjadi sangat teruk mcm tuh?kesian la pada anak yang masih kecil belum tahu apa itu hubungan kelamin.


sebenar nya ia merupakan keratan segmen dalam melodi.dan diba dh dengar.sangat meruntun jiwa. diba tau diba tgh susah.tapi rupanya ada yang lagi susah. diba paling tak suka bila seorang bapa yang sepatutnya bertindak sebagai pemimpin tetapi akhirnya menjadi seekor binatang yang buas.kesian sangat pada anak kecil tuh.

kalo diba di tempat budak yang malang itu pun,diba akan melindungi adik2 diba yang lain.diba terkesan sangat sbb diba fhm perasaan sebagai anak perempuan yang sulung yang harus menjaga adik2.

demi Allah, diba harap balasan yang setimpal dikenakan ke atasnya.kalo tidak di dunia,di akhirat.


Jumaat, Mac 02, 2012

Fabulous March Promotion

salam sayang untuk semua :)

diba harap impian kawan2 untuk dapatkan photoboothcorner tercapai dengan ada nya promo thephotoboothcorner:)

do contact me for more info!:)

adibahzack6@yahoo.com / 0162065767

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX