Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, September 03, 2010

burn the midnight oil!!:D

hey u'ols!!!yer skrg nie dh kul2.42pagi..dan aku masih lagi di depan laptop sedangkan orang lain sedang sedap je beradu di katil atau di mana2 yg sesuai utk melelapkan mata..


adakah aku tgh bersedih sampai aku xdapat nk lelapkan mata??  SALAH!!hahahaha~..naseb la korg baca post nie time aku ting tong~


ini adalah penangan full paper aku..oleh kerana aku nie kan kononnyer nk jadi seorang lecturer yang berjaya..


aku kenala siapkan full paper nie sebelum progress meeting dengan supervisor yang paling aku hormati dan sanjung tinggi..[eh ikhlas oke..xcaya sudah]


so, pe lagi..aku nk yg terbaik kot utk paper aku..aku bukan jenis yg suka wt cincai utk hantar kt mana2 journal..sori skit..biarla org hormat kita dgn kita hormat diri kita sendiri..[hahaha..meraban~]


oke nie adalah kononnyer berehat time sebelum nk sudahkan result n discussion yang aku dh menghadap 2 hari nie..conclusion insyaAllah jap jer..setakat satu perenggan ajor..


result n discussion r aku rasa paling stress skali dalam byk2 bahagian dalam wt full paper nie..mana tak nyer..aku nk kena cari journal mana yang leh sokong pe yang aku wat..dalam 20 paper aku baca, baru dapat satu yang leh aku guna utk sappot finding aku..gila tak stress..ingt nk dapat master ni senang k??macam ha***..hahahaha~..maafkan bahasa yang dh sampai tahap gaban nie..:D


aku tulis nie xder niat nk menunjuk2 atau nk cakap aku nyer keje r paling susah dalam dunia..


cuma aku rasa lepas nie aku akan lebih menghargai artikel2 journal yang aku amik dari e-portal journal..mana tak nyer..aku nie baru jer nk merangkak2 dalam bidang nie pun dah stress ntah paper,pe ntah lagi org yang lagi byk wt paper berbanding aku..mmg aku respek diorg!!


so kalo korg nk sambung belajar master k pHD..korg kenala berhadapan dengan apa yang aku sedang lalui nie.. kalo master,senang lagi amik coursework kot..cepat mudah dan tidak serabut..paper pun, suma 2 depend pe yg korg nk achieve later..


macam aku, senang lagi mcm nie..aku lebih fokus dan dapat la ber huha2 sementara wt lab..hoho~..
aku nie mmg malas nk buka buku..journal xpe..SEYES..aku malas nk baca buku tebal2..journal paling panjang aku jumpa pun setakat 20 pages jer..hahah~...2 yg aku jumpa la..kalo ada lebih byk,aku xbaca dah..hahaha~..


ala,lek la kan..xpayah nk kisah sangat bende lain kalo korg dh fokus dgn apa yg korg nak, teruskan jela..xperlu nk rasa susah k senang k..btul x??hahaha~..kalo xbtul,aku la kot yg xbtul..hahaha~..


apa yg penting??kerjasama~...ini mmg sbnr nye KEY of research..aku respek dgn suma kawan2 postgrad aku..diorg mmg mudah berkerjasama dgn aku..aku sll minta pandangan diorg dan cadangan..dan aku terima je dl..logik x logik 2 letak kemudian..ko akan rasa dunia nie bukan ko sorg jer..hahaha~..


contoh kakak2 kt lab aku,kak pijat, kak wanet, kak huda, kak mei, kak syikeen dan kak aya..n abg2 lab..abg nazri, afiq...diorg byk bg aku cadangan pandangan yang kadang2 aku mmg xterfikir pun..aku sangat2 bersyukur dapat kawan2 yg baik..research nie kalo nk sombong2 sangat ko xleh nk kemana sgt..hahahah~
tapi 2 hanya pendapat aku~..:D


selain 2 aku byk tanya dgn kawan2 aku yg len..walaupun kadang2 lain bidang or pengkhususan,dulik r..macam ja n yaya..hahaha~..


postgrad yang len pun besh oke..suma..yes..suma!!!aku terus dan terus bersyukur atas persahabatan kita..


moh sambung wt result n discussion!!:D

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX