Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, Ogos 17, 2012

Persiapan raya

By the time post nie published, mungkin ramai dh tak online sebab sibuk dah dengan persiapan raya, mengemas rumah, pasang langsir baru, cat rumah or mungkin nk sibuk beli bahan-bahan nk buat rendang n ketupat di malam raya nnt. :)


diba masih lagi kt rumah, kemas rumah yang dh macam tongkang pecah. Sebab apa, kitorang kt rumah dh keluarkan almost everything. HAHA literally. Sebab banyak benda yang tidak perlu ada dalam rumah nie. So banyak yang kena let go!hehe 

Seronok sangat dapat cat ruang tamu dengan cat baru. nampak dinding ruang tamu bersih dan bersinar. Seronok!Walaupun diba tak der duit gaji untuk belanja ibu, abah dan adik-adik baju raya atau duit raya, tapi nasib baik ada duit nk beli cat dan barang-barang dalam rumah (small things). Alhamdulillah. bukan nk mendabik dada, diba rasa kita perlulah bahagiakan keluarga kita dengan memudahkan segala perkara dalam rumah. secara psikologi nyer , membantu your inner self control. be proud of the small thing you did. InsyaAllah, kita dapat rasa dihargai dan akan terus melakukan perkara yang baik. tak derla rasa down dan tidak berguna walaupun tak keje. make yourself useful.

Pictures? tarak. HAHA. later dh raya maybe boleh upload a little :) Lagipun still in messy state. diba rasa walaupun tak dapat balik raya atas kekurangan duit untuk balik kampung, raya tetap diraikan. thanks to ibu yang sanggup bagi modal + with my small contribution + my siblings hard work in making our house become more prettier by raya nnt. 

being handicap with no permanent income from pay wages (sebab tak keje lagi), was always the big challenge. But thanks to my optimism behaviour, I see the bigger picture. So girls, rezeki itu akan ada jika kita berusaha dan selepas berusaha, kita tawakal kepada Nya. jangan risau sangat about what other's think. bukan diorg yang bagi korang duit pun.bukan nk bangga diri, just nk inspires those girls yang sama nasib macam diba, masih belajar tanpa apa2 income. dont worry much. usaha tangga kejayaan ok!

diba nk siapkan my thesis by the end of this year. harapan yang tinggi supaya dapat convo pada tahun 2013. kalo tak pun takpe,dh boleh cari keje. hehe

hehe dh jadi luahan perasaan. cut the chase,diba nk ucapkan selamat hari raya aidilfitri dan maaf zahir batin kepada semua kawan-kawan yang mengenali  dalam alam maya dan juga yang mengenali diba di alam realiti (LOL). 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX