Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, Januari 24, 2010

low fat ice cream~...haih~..malasnyer nk wt..

ok2..mesti suma bertanya..asal low fat ice cream??

nie la tajuk assignment ak..utk kelas teknologi berprotein...

meh2..oleh kerana aku sgt malas nk start wt assignment nie..aku cerita kat korg ea..

low fat ice cream nie masih lagi xperfect org ckp la..

sbb?

1.fat dalam ice cream mcm segala2nyer...diala yg bg rasa lemak,sedap,simpan perisa..rasa penuh..huuu~

2.kalo xder fat, penstabil dan pengemulsi pun pening..sbb diorg je xkuat nk pegang perisa,gula dan bhn2 len..lemak nie hebat tau!:D

3.lemak nie juga dia sendiri mmg hebat..chewah!..kalo cmpur dgn bahan tambah eg bulking agent, xsesedap dgn fat...mama mia!!:D

ok..cukup dgn itu..assignment nie aku wt dgn kawan aku..Nurliyana..so dia wt part dia..aku wt part aku..[duh!!!mestila..mengong la]

part aku[yg malas nye nk wt dari td..ekekeke~..salahkan facebook!!]

1. processing line
-mixing
-blending
-pasteurization

2.Quality
-creamy texture
-appearance

3.Ingredient
-stabilizer

huu~...sekian uollzz!!..:D..mari2..wt assignment~..

[tetiba lapa nk ice cream..ssh btul la amik cos food science nie..ehe~]

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX