Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, Januari 23, 2010

mari bercerita~-apa itu cinta??

lalala~..

hari nie nk bercerita bleh x??

apa itu cinta??

cinta itu sejenis ubat k yg mampu merawat penyakit jiwa??
cinta itu sejenis senjata k yg dapat menembusi akal fikiran yg waras?
cinta itu sejenis alat perhubungan k yg dapat merapatkan hubungan dgn insan lain??

hurm...bagi aku cinta itu sebuah buku pengembaraan..di mana kita dapat mencorakkan warna dan lukisan dalam nya..juga untuk menyimpan kenangan dan kisah silam yg mana kita leh wt teladan dan contoh...

cinta itu juga dapat berubah menjadi seperti sebuah alat yg mampu memberikan tenaga pabila kita lemah,seperti sebuah mesin yg dapat membasuh jiwa yg kotor dan juga seperti kipas yg dapat memberi nyaman..

mcmana pun..aku dalam usaha mencari cinta..bagi aku, tidak perlu la untuk terburu2 dalam mencari cinta...bukan bermaksud aku nie memilih atau menjadi seorang yang tinggi ego nya..tapi pilihanku mestila berlandaskan atas paksi yg benar dan tidak jauh menyimpang dari tugas aku yg hakiki;menjadi muslimah yg patuh pada Tuhan.

cinta itu juga sangat penting dalam mendirikan sebuah masjid..bagiku apa gunanya masjid jika tiada pengisiannya..cinta perlukan pengorbanan. Namun, jenis pengorbanan apa yg perlu kita lihat.jangan la berkorban nyawa atau maruah..biarla kita dapat berfikir secara waras dalam melakukan pilihan.sebagai seorang manusia yang selalunya dikaitkan dengan ketidaksempurnaan harusla bersedia menerima qada dan qadar NYA...jangan la trus menyalahkan sesiapa atau menyalahkan Tuhan.

cinta itu juga banyak memberi peluang untuk kita menjadi diri kita yang sebenar dan membantu melengkapkan kehidupan kita tanpa kita sedari. Tapi,janganlah sampai menjadi orang yang tidak bersyukur dng rahmatNYA.

aku suka kalo dapat dilamun cinta..sapa yg xnk??tapi cinta itu bukan mudah untuk dilakukan dan tanggungjawab terhadap cinta juga penting.~

sekian sahaja kisah cinta aku..:D

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX