Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, November 23, 2010

" Our true love story {CST PRODUCTION}"







sila play lgu nie dl ea:)


hurm..mcmana nk cerita nie ea???huhu~...cerita aku dan dier bukanla mcm orang lain...yang bercinta dah lima tahun or bercinta dari sekolah...huuuU~...

kalo ikut sticker daisy 2..baru hingusan lagi hubungan kitorang nie..hehehe~...
so mcmana cerita cinta nie happens???

sebelum bercinta nie,aku rasa aku sangat malang dalam bercinta..asyik2 jumpa pakwe orang la..duda la..hish..kalo ada pun kira ntah paper la..aku sampai jadi malas nk bercinta ..


so aku ada belajar doa nie dgn kawan aku:)ada aku wt dalam post nie.tp aku tukar skit doa 2..


"Ya ALLAH kau jodohkan la aku dengan lelaki bujang,taat kepada MU,direstui familiku,leh terima aku seadanya,baik hati,bijak,kaya,kelakar dan rajin."


and aku harap aku jumpa jodoh aku masa 1st day ramadhan..then??berjaya k??tunggu hingga abis cerita~



satu malam yang boring..mcm biasa la ..aku online as my favourite pastime is surfing the net...huuu~..tetiba ada sorang mamat nie dier add aku kt YM..tgk request 2 nama saiful..aku ingat sepupu aku yang jauh kt kelantan 2..sebab ym dier pun epul..sama je nama panggilan dengan sepupu aku 2..so xtau apsal ntah..aku duk excited nk ym si epul nie..hahaha~...aku kan peramah terlebih..ngeh3..

then dier blur2 ayam..huh??dier bukan sepupu aku rupanya..seriusly aku malooooooo....adeh..time aku jd peramah,bukan la plak..dem..huuu~

so kiranya kitorang berkenalan secara rambang..[oi2..tp bukan hubungan rambang..-_-* pela aku merepek nie...]

dier budak final year kt utem so dier kena wt fyp= final year project..aku kan budak master..[eceh..berlagak plak..heeee~]..so dh lepas r seksa wt fyp nie..aku nie duk la beriya nk mengajar mcmana nk cari jurnal la pe la..[ok2..terlalu boring ea..huhuhu~]

then dier selamba je minta no phone..tp aku mmg xleh lupa cara dier minta no phone.

dier: awak ada no phone x?
aku: hahahaha~...awak rasa??
dier: huuuu~...ada la kot..
aku:hahahahaha~...

then seterusnya aku bagi no phone aku kt dier...tp seriusly sangat lawak..[ok2..kalo xlawak, korang mmg xder sense of humor!!]

aku bukan la nk berlagak diva k pmpuan rebutan k..tp aku bukan senang dimiliki kecuali orang 2 ada kualiti yang aku suka..so sbb 2 aku xkisah kalo nk bg no tepon pun..kalo xsuka, aku wt bodo jer..hahaha~..jahat nyer..huhu~..

kenapa aku wt statment diva mcm 2??sebab bila dier phone aku malam 2..eceh..senang je aku borak2 dengan dier..rasa mcm kawan lama..aku rasa aku dilayan seadanya:D..eceh~..dier nmpk ikhlas nk berkawan dengan aku..bukan mengorat aku mcm tipikal laki yang baru nk berkenalan dengan pmpuan dengan cara yang merimaskan..heehehehe~..

xlama kitorang kenal,tepat 1 ramadan lepas tahun1431 hijrah..aku dilamar untuk menjadi teman dier..huu~..faham2 jela ok!!sangat sweet!..dier sangat sweet...dier serius dalam ingin menjadi bakal suami ku..:) leh bayangkan x??dier propose on phone jer..n kitorang xpernah jumpa lg face-to-face..berani x dier??:) [doa ku dimakbulkan ALLAH]


ingt lagi bila first time jumpa,aku ikut parent aku hantar adik aku.dier belajar kt UTEM gak..ingt lg,baru seminggu pas kot pose..bygkan..1st time jumpa,terus jumpa parent aku..tp dier sangat OK..so aku terharu dengan keikhlasan dier..:)


aku rasa dier sangat sweet:) xtau mcmana nk ckp..aku ingt lagi masa kitorang jumpa [ala..kira ala2 dating gitu] dh la puasa..tp aku leh bwk dier pusing 1 mines:)hahaha~..cian dier..tp plg sweet2 ialah..dier beli cincin utk aku..katanya supaya suma orang tau aku nie dh ada yang berpunya:)..aku sangat suka:)


walaupun usia hubungan kitorang nie br jer bp bulan, tapi dier xnk rahsia lama2 dengan mama & abah dier..cuma kampung dier kt ipoh sana..so agak jauh la aku nk dtg semata:)haha~..lagipun xnk la nmpk aku beriya..huuu~..


mungkin ditakdirkan ALLAH..adik dier konvo kt putrajaya 13 oktober hari 2..satu famili datang untuk konvo adik dier..aku nie haa..kecut perut oooo~..hahaha~..tp Alhamdulillah..semuanya berjalan lancar..mama dier suka kan aku [harap2 la!!]..walaupun aku takut2 nk jawab mama dier nyer soklan,tp aku jawab dengan ikhlas..mmg tiada yang lain selain dier..
yela..mama dier xnk la anak dier bercinta xtentu hala kan:)


dulu masa orang cakap ada orang leh kawin dengan orang yang kenal kt internet aku perlekehkan..ckp 'eeee..leh plak diorang percaya ea orang kt internet..low class'..aku konon nyer mesti nk jumpa orang yang aku berpotensi utk suka berbanding kenal kt internet..skrg hambik ko..jumpa kt internet ajor..hahahaha~..


so kesimpulannyer skrg aku rasa gembira sangat...dier mmg sebahagian dari aku...kalo dulu aku mcm xpercaya orang ckp pasangan kita patutnya jadi sebahagian kita..tp skrg pe dh jadi??mmg seyes dier 2 sebahagian dari aku..pe yg dier xtau pasal aku pun xtau la..sedangkan kitorang nie hubungan jarak jauh kot..dier leh tau emosi aku dari nada suara aku jer..hebat!!syabas bette!!hahahaha~

pendek citer pe yang aku rasa dulu cinta 2 memberikan pengalaman buruk suma dh berakhir..terima kasih encek saiful rahim alias sebab sayang saya seadanya...moga2 hubungan nie pun berakhir dengan ikatan perkahwinan..huuu~...

tp skrg mama dier n parent aku ckp mende yang sama..skrg nie fokus belajar dl:)walaupun mcm 2,dier kalo bleh xnk lama2 hubungan tanpa ikatan nie..haahaha~..aku pun xnk lama2..:) [aiyoo nmpk gatal di situ!!]..hahaha~..


ucapan untuk my dearest,
terima kasih atas segala sokongan,dorongan,kasih sayang dan cinta yang diberikan..tiada kata yang dapat digunakan untuk menggambarkan betapa berharga nya kamu dalam hidup ku..
setiap kali aku mendengar lagu cinta,aku teringat kan mu..setiap kali aku bernafas,ku teringatkan mu..
terima kasih juga kerana sabar melayan karenah aku yang tidak menentu..terima kasih atas segala pengorbanan yang dilakukan..
doa ku semoga segala urusan mu dipermudahkan ALLAH dan semoga ALLAH memberkati hubungan ni sehingga ke syurga~


amin~

[CST~..kalo aku menang contest nie..korang leh tggu wedding kitorang x??hahahaha~...tiba jer!]

pilih la aku..heeeee~



kawan2: mesti klik www.facebook.com/cstproduction


comel x dier?huhu~
saranghae:)

saya sayang budak comel ini:)

bak kata bait2 lagu nie...[cis ada la rupanya!:)..ingt dh bis..LOL]

Caramu membuatku tak berdaya
Mata hatiku pun ikut terjaga
Kau ubah hidupku ini
Jadi sempurna...

Meski bercinta kadang tak indah
Tapi 'tuk buktikan kau yang terindah
Dan ku pastikan
I'm the lucky one
Nikmati cinta
Nikmati cinta
Nikmati cinta
Nikmati cinta
Nikmati cinta
Lebih dari...
Segalanya...
Lebih dari segala-galanya:)

23 ulasan:

farhani berkata...

pertandingan apeni..pertandingan apeni....pertandingan cerita chinta ke...nak joinnnnnnnn..hehe...nway macek..mendengar cerita ko..agak same ngan aku lar...haha..mcm2 cara kan kalau kita nk jumpe jodoh neh...mogs2 menjadi lar..aminn

lovelyadibah berkata...

pertandingan CST production..ko klik jer kt link bwh post 2..t ko tgk mcmana nk join:D..jom la join..kalo menang kan best!!!

sama je macek??hahahaha~...skrg orang mana ada cari kt luar lg ea??hahaha~..suma cari online jer..tiba jah!!

Aainies Aini berkata...

love story... yeyehh!

lovelyadibah berkata...

hahaha~..hi aainies!!yup love story:P

Asfan Ash berkata...

hhoho slamat kawen la eh

Unknown berkata...

semoga bahagia berkekalan.. :)

:: wanee :: berkata...

Dibah!;D
Nice and sweet story..moga korang berbahagia kekal hingga ke jinjang pelamin dan akhir hayat. Psst..dia comel.;-)

lovelyadibah berkata...

arc: haha~..thanks sbb baca n wish!:)

heidi: thank you wak!

wani: hahaha~..dier mmg comel kan..hahaha~..thanks sangat2..hope for the best for wanee n fiance gak:)

Tanpa Nama berkata...

uiit, awat muka korang mcm nak sama ha? hehehe. plg obvious gmbr bf dibah yg last. tp versi comel la. hdung bibir sama. heee. ada jodoh ni..

gud luck!

lovelyadibah berkata...

hahaha~..iye k??lawak la plak..amin2..thank you fara:)

Hunny Kitty berkata...

good luck ye... =)
cepat3 la suh incik abang meminang

Mawar misswateva berkata...

nice story la yang..=)
comelll.hee.

lovelyadibah berkata...

thank you dia honey:) kita dh baca awak nyer cter:) bestnyer dapat bear hello kitty:)

cik mawar,thanks sbb baca blog kita:)comel kan??huhu~...:P

roe berkata...

hello dibah :)

ministry of moment is giving away a photography package worth RM2,000. if berminat, jemputlah join contest tu di blog roe ya?

thanks dear :)

Afir berkata...

SWeeeeeeeeettttttttttttttttttttt

tahniah diab, dh jumpa gak dgn pilihan hati akhirnyer..huhuhu

Unknown berkata...

Adibah,rupenye si dia dr UTeM jgk ea??hehe..same goes to me.both of us grad from UTeM..huhu.jmpe pon kt UTeM,eventhough skrg pn fiance still kt UTeM lg smbg master..hihi

lovelyadibah berkata...

fir..hahaha~..thanks :)

yumie : haah la..tau dh masa baca 2 :) tp kita bukan dari utem..dier jer :) owh..still kat utem k??sapa nama dier??leh gtau kt b kita :)

Shakina Farhan berkata...

hehe..kina pun join...rmi gile join cst ni kan..
btw, i like your prayers "tang bujang tu"..definitely right!!!

lovelyadibah berkata...

kina!!huu~..masuk gak k??xperasan la..dh byk sangat..tp xdpt masuk pun finalist..huuu~..:)

thanks sweetheart:)

Unknown berkata...

hehe Mohd Khairir..die kt Mechanical Engineering Faculty..buah hati kamu faculty mne??huhu

lovelyadibah berkata...

owh..nk tau x??my b satu rumah dgn tunang kamu!!!omg!!kecik nyer dunia!!:)

Unknown berkata...

Really?!!yup mmg sgt kecik dunia ni rupenye ape nmenye??is it he's final year BMCD rite now??huhu..

lovelyadibah berkata...

tau x pe darling..huu~..BMCD??xtau la pe 2..tp dier mmg final year..:)kan dh cter kt love story nie..hish!:P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX