Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Sabtu, Jun 25, 2011

rezeki itu kan keje ALLAH

salam sayang untuk semua:)

hehe pe khabar semua?sihat?wt pe je hujung minggu nie?sihat x?

hari nie duduk diam je kt rumah.pg tadi dh jadi parent g tgk result adik2 kt skola.haish.memasing result leh tahan.huhu

rezeki itu mmg keje ALLAH kan?xsemua orang mendapat rezeki yang sama.ada yang dapat rezeki yang melebihi dari yang diperlukan.ada juga yang mendapat rezeki yang kurang dari yang diperlukan.

bila aku mula rasa cemburu, aku selalu ingt yang itu.rezeki itu keje ALLAH.Ya ALLAH, aku mmg manusia biasa.tak lari dari sifat manusia yang cemburu.namun begitu,aku cepat2 istifar supaya tidak timbul sifat hasad dengki dan juga dendam.

jangan la kita cuba memburukkan orang lain jika diri sendiri pun tak betul.aku mengaku,hati nie bila panas,hamburan kata pasti akan menyakitkan.aku insaf.banyak kekhilafan aku.aku akan cuba berubah menjadi manusia yang lebih baik dari semalam.

siapa yang tidak suka akan kejayaan dan kekeyaan?tentu sekali mereka yang tidak mencapai nya.mereka mahu menjatuhkan orang lain.aku insaf.setakat ini, aku xla smpai menyebarkan surat layang atau memburuk2kan orang lain tapi aku sedih bila ada yang cuba melaga2kan dan bertindak menabur pasir pada periuk nasi orang lain.mungkin mudah lagi berkata,bukan kah kata itu lebih tajam dari pedang yang tajam??

aku bukanlah manusia sempurna.tapi aku cuba menjadi manusia yang mampu berusaha dan bersaing dengan yang lain.dari segi agama dan kehidupan.aku sentiasa mencari peluang yang boleh membantu aku untuk berjaya di masa akan datang.

tambahan pula,sekarang medium internet yang tiada sempadan.walaupun khabar angin yang tidak tahu puncanya pun boleh disebarkan sekelip mata.ALLAHUALAM. dulu tiada internet xramai yang tahu,kini hanya dengan tekan butang di facebook atau di blog..hampir semua orang tahu.

ah.rasanya semua orang pun sudah fahamla dba.

7 ulasan:

Rilla berkata...

Betul tu. Rilla pun, terdetik je rasa cemburu, terus ingatkan diri, Rezeki tu kerja Allah dan Allah tu maha adil. Kadang-kadang kita tengok orang tu dapat lebih dari kita tapi sebenarnya kita tak tahu, kita pun sebenarnya dapat lebih dari dia...err paham ke ape yang Rilla cakap ni?

nida-razak berkata...

haah..perasaan cemburu tu xdinafikan..semua org ada..nida pon ada, cuma bile nida tgk org lain, nida xcemburu sangat, tp nida rasa down sangat..mcm xbersyukur plak..tp ble pikir balik..llah tau yg terbaik untuk hambaNya..

lovelyadibah berkata...

fhm sgt la rilla!haish.dba sedih bila ada yang tak faham konsep nie.dan cuba nk melaga2kan dan menabur pasir pada periuk nasi orang lain.huu~..

lovelyadibah berkata...

nida:cemburu 2 mmg sifat harus ada dalam manusia kan?:)yang penting cara kita mengawalnyer:P

miey anna berkata...

sabar dba...ingat satu je...ape tuhan da tetapkan..itu terbaik buat kita..bnyak2 berdoa..tuhan sentiasa ada tau dba ^_^

anaztasias nora aira berkata...

nora pun adakalanya cemburu tp cepat2 ingatkan diri. Allah tahu yang terbaik untuk hambaNya

hana yoriee berkata...

hai dik! lama tak chat ngan ko..haishh.. eyh ter'off' topic.

hmmpphh..dr dulu lagi mmg selalu ingatkan diri sendiri, kita hanya berusaha tapi Allah S.W.T yg menentukan banyak atau kurang rezeki kita. bersyukurlah ngan nikmat yg ada..

=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX