Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Isnin, Oktober 25, 2010

antara cita-cita dan cinta

salam pada suma pembaca blog ku:D


hari nie aku rasa terpanggil untuk bercerita pasal cinta dan cita-cita..mungkin tajuk nie mmg biasa bg semua.sapa yang xtau makna cinta dan cita-cita??semua orang cukup maklum dan arif tentang semua nie..tapi btul k kita benar2 memahami apa maksud cinta dan cita2 sebenar2 nya??


aku rasa hubungan cinta antara dua insan haruslah ada landasan yang betul..jangan la sebab cinta kita sanggup abaikan tanggungjawab kita sebagai seorang anak,pelajar atau pekerja..


cinta juga seharusnya menjadikan kita jadi lebih matang dan lebih bertanggungjawab..


kenapa aku tiba2 bersikap lebih serius nie??hahahaha~..ampun la rakan2..aku nie baru jer kena nasihat dengan abah aku pasal cinta nie..


dia mesti nak yang terbaik untuk anak2nya..walaupun dia xla tunjuk secara direct tp aku tau sebenarnya dia sangat2 mementingkan kebahagiaan anak2 nya dari kebahagiaan dia sendiri..


dia bagi nasihat walaupun bercinta, tapi make sure encek cinta paham dan menyokong cita2 kita..jangan kerana cinta, cita2 terhalang..itu yang dia xnak..


dia juga ckp,jangan terlalu mengharap kalo tiada landasan yang jelas dalam satu2 perhubungan 2..takut2 t tak kemana..


so kesimpulan yang aku dapat dari perbincangan /nasihat nie ialah: jangan jadikan cinta sebagai alasan untuk tidak berjaya..tapi jadikan cinta sebagai asas yang kuat untuk mengapai kejayaan di masa akan datang..


ngerti??

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX