Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Selasa, Disember 28, 2010

adat merisik :)

hurm..lama dh xblogging..nk blogging..tp tertahan2..hehehe~..ada x alasan mcm 2??


hari nie nk share pasal adat merisik :) most of the info dari sini..


adat merisik nie selalunyer orang dulo2 wt untuk bertanya pasal gadis yang di idam2kan menjadi suri hati si jejaka :) yela,dolu2 orang2 nyer suma pemalu..hehehe~...[okeh2..bukan maknanya orang sekarang xmalu..sila jangan sentap..heee]


selalunya t diorg akan bagi cincin tanya..heee~..[dl sll ingat cincin tanda..hehe..salah rupanya..]


upacara nya[hish..dh macam pe panggil upacara] sll kejap jer..just tanya2..kalo ikutkan dl2..ada pantun...baru meriah kan kan??heee~..


mcm nie la lebeh kurang cincin nyer..
2 jela dl..nk sambung wt lab..heee~

4 ulasan:

~SyAhIrAh~ berkata...

Info tambahan: Cincin untuk merisik dipanggil cincin belah rotan dan takde hiasan batu2..:)

lovelyadibah berkata...

thanks misya:)

apeyx berkata...

btol ke name nye cincin tanya.. bkn cincin tanda ke?? Tp aku merisik hr tu x bwk cincin.. bwk bnde len. Dbah. Nt tinggalkan link kt masterlinky aku k. daa~

lovelyadibah berkata...

huu~..2 la pasal..aku pun baru tau wei!!:P

ko bawak pe masa tunang hari 2??:P

owait bebeh!!!t aku terjah blog ko:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX