Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, Disember 21, 2010

jujur dan setia~..

kenapa ea nk tulis pasal nie???hurm..rasa2 nya sebab mcm byk je cter2 pasal pasangan yang sedang bercinta k atau dh kawin k yang berlaku curang terhadap pasangan diorang...[ok..korang nie general tau..xmelibatkan sapa2 pun...]


aku rasa benda yang penting dalam satu2 hubungan ialah jujur dan setia...hurm..mungkin lain orang lain pendapat..terserah la..


sebab apa aku cakap mcm 2??


1.bila kita betul2 ikhlas bercinta dan berkasih sayang dengan seseorang yang kita panggil pasangan kita,aku rasa kita akan rasa kita xperlula rasa nk ada macam dinding pemisah dengan dier..betul x??


2. kita kan dh pilih dier atas sebab serasi k atau ada jiwa dengan dier..kenapa kita kena ada rasa nk suka kt orang lain plak kan??


3.jujur 2 bukan la maksud nyer dedahkan segala smpai leh wt dier ubah tanggapan terhadap kita,tetapi jujur dalam perbuatan kita,percakapan kita..bukan nyer salah pun nk ckp dengan sapa2 pun kan??yang penting cara kita dalam sehari2..


4.setia itu selalu tercabar bila kita jauh dengan pasangan kita..mula la kita nk cari yang lain sebab rasa sunyi atau bosan..tapi, kenapa kita perlu nk rasa cari yang lain??bukan kah sekarang nie dah banyak teknologi yang leh rapatkan hubungan jarak jauh??


5.tapi aku rasa nk tambah satu lagi elemen dalam perhubungan nie..kepercayaan..hurm..napa??terus terang aku xsuka sangat orang yang susah nk percaya aku..kalo dh xleh nk percaya,kenapa perlu teruskan hubungan btul x?? 


macamana pun,sebagai perempuan..kita kena la ingat jangan la mengharap sangat pada seorang lelaki..bukan maknanya aku menghasut korang supaya jangan percaya laki k hape..tp be independent..sentiasa ada give and take k..baru la korang akan rasa bahagia:)


kalo post nie mengganggu korang sori..hanya luahan perasaan

3 ulasan:

Unknown berkata...

yup sume 2 btl..for me sng je,if i can accept buruk dan baek die,so die pn kne jg accept buruk dan baek dri kite..Tp cmne pn jujur dan saling mempercayai tue still lg element yg plg penting dlm perhubungan dan disulami dgn hati yg ikhlas..mudah=)

lovelyadibah berkata...

hoyeh!!:)suka plak cik yumie komen kt belog kiter..:)

benda yang mudah jangan dirumit2kan kan kan???

Afiq Johari berkata...

Org pmpn: jgn keras kepala, jangan degil, always suport Ur Mr. Bright opinion, be a good story teller.

Org laki2: Jgn terlampau ego, be more romantic, gentlemen, responsible, be a good listener, jangan tak tunai janji.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX