Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Isnin, Julai 26, 2010

International Symposium on Lactic Acid Bacteria (ISLAB)

hahaha~..semalam cter pasal ICFR..skrg cter pasal ISLAB plak..gler jurnal k apa nie kak diba nie??? [motip akak??]


International Symposium on Lactic Acid Bacteria di anjurkan oleh Fakulti Bioteknologi dan Molekular Sains, Universiti Putra Malaysia..


xmacam ICFR, ISLAB tgh berlangsung skrg sampai sok..aku datang ISLAB atas pujukan kawan..dia minta tlg gantikan dia..haha~..


then aku kan kebetulan nk wt pasal probiotik utk chitosan aku 2..so aku rasa nie opportunity yang baik utk aku tambah pengetahuan tentang LAB..


so aku datang utk dgr Keynote dan plenary talk dari prof Chen dari Taiwan dan Prof Lee dari Singapura..


apa aku yang dapat??


Prof Chen Ming-Ju cter pasal Immunomodulatory Effects of Kefir Lactobacilli


dia cerita macamana kefir lactobacilli leh jadi anti-allergy dan anti-colitis..which is very interesting..tp unfortunately aku xdpt tangkap sangat mcmana..sbb byk sgt nama cytokines yg terlibat wat kepala aku pening kelapa..eh kepala..:D


then 


Prof Lee Yuan-Kun cter pasal What Do We Know of Probiotics in Health and Diseases??


ok..typically public known probiotic as good bacteria in our guts..the environment of microbiota in our intestinal is closely related to the diet intake..hahaha~..[terus ckp english..hahaha~..sorry guys]
tp dia mempersoalkan mcmana kalo kita makan too much fats can effect good bacteria in our guts..


dan mcmana kalo kita avoid fats akan menyebabkan risiko kita dapat metabolic disorder...dia gak g tau kalo terlalu minum teh pun akan suppress sebahagian good bacteria dalam sistem penghadaman kita..


so macamana??hahaha~...dun take everything too much or too little...


hahaha~...


then aku tggu utk oral speech..yang aku plg suka is virgin coconut oil (VCO)  [minyak kelapa dara] from philipines:D


rupanya VCO sgt bgs utk kulit yang pecah dan berkedut..so pe lagi guna la VCO bagi sapa yang kulit dia berkedut2 2..hahaha~


yg len aku xbp fhm sgt..mungkin level diorg terlalu tinggi utk aku fhmi..hahaha


tp nk bg kredit kt cik lan sbb temankan i..i lap u la..hahaha~

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX