Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, Mac 22, 2011

anda memang cantik!:)

salam sayang buat semua :)


pe yang korang dh buat hari nie??:)dba mostly writing dan pening nk uruskan design expert. yes!sangat xder mood nk cari idea for wedding dan wt preparation..i guess the mood come and go. furthermore, maybe coz its the time of the month..sabo jela!


so to tell you the truth,i dun really enjoy having my menstrual time..mcm harem jer..dgn mood swing nyer ..minta clash nyer..urgh!!macam pe jer..emo jer memanjang..


so this time of the month, sangat2 la rasa hodoh dan tak cantik..:(


then what should i  do?? i guess i should goggled it on being pretty!:)


so ladies!be proud by being naturally a lady..HAHA...[grammar ke laut!]



this is something yang dba jumpa kt internet which is from forum. you girls can go here for more info :) 

Wanita itu cantik!

Allah berfirman di dalam sebuah hadith Qudsi:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menampung dunia; tetapi lembut untuk memberikan keselesaan."



"Aku memberikan nyer kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan mampu menerima penolakan yang seringkali dari anak-anak."



"Aku memberikannyer kekerasan untuk membuatnya tetap tabah walaupun ramai yang menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan penat lelah tanpa mengeluh."



"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, walaupun ketika anaknya bersikap yang menyakiti hatinya."



"Aku memberikannya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalan dan menjadi tulang rusuk suaminya demi melindungi hatinya."



"Aku memberikannya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuke sentiasa berada di sisi suami tanpa ragu."



"Dan akhirnya, Aku memberikannya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan apabila diperlukan."



"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, penampilannya, atau bagaimana ia menyisir rambutnyer. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."




bangga la kita menjadi perempuan..:) kita mmg cantik!walau apa pun~.. :)
 

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sgt bangga jd wanita sbb kite chantek! yup, chantek =P

farahfatihah berkata...

sebab tu kena bersyukur dengan apa jua yg diberi oleh allah...emosi? kena kawal, sbb emosilah boleh pecah belah rumah tangga...hehehe

~ NANA ~ berkata...

semua ciptaan Allah tu cantek & cantek tu subjektif...heeee~

iedayah berkata...

cheer up dbah..xmo marah2..nnt x santek..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX