Cari Blog Ini

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, Mac 25, 2011

Serlah seri ratu sehari dengan perawatan alam

Salam sayang untuk semua!!


HAHA penah dgr tajuk post nie? Penah? Ye,dba amik artikel dari NONA bulan April:) best gler ah majalah nie.suma2 pasal wedding tau!


So, pe lagi? G beli majalah NONA cepat! Ekekekeke..


Nie petua ingin tampil cantik dgn gunakan bahan semulajadi:)


Madu! Yup!
Madu asli sgt bgs utk menghilangkan jerawat,menganjalkan kulit serta mengangkat kotoran yang menyumbat pori-pori. Dan madu nie sesuai untuk semua jenis kulit:)sensitif k normal k suma2 ok!


Kt sini ada cara yg comel utk gunakan madu:)


1. Skrub madu
campurkan sesudu teh madu dengan sedikit tepung badam. Gosok perlahan ke wajah dan basuh dengan air suam. Amalkan dua kali seminggu.


2. Pembersih madu
campurkan sesudu makan madu dengan sedikit tepung susu. Oleskan Di wajah, kemudian basuh dengan air suam. Amalkan setiap hari.


Pisang
memutihkan wajah tanpa ramuan produk kimia boleh dilakukan dengan rawatan masker pisang. Demi wajah yang segar berseri dengan cara semulajadi dan mudah didapati, buatla rawatan ini setiap hari. Caranya, kupas sebiji pisang dan lumat halus. Kemudian campurkan sesudu teh madu dan kacau rata. Oleskan selama 15minit ke wajah (termasuk leher). Akhir sekali, cuci bersih dengan air dingin.


Strawberi
strawberi yang manis bukan sahaja mempunyai nilai nutrisi yang tinggi, bahkan berkesan untuk mengekalkan kecantikan. Bagi bakal pengantin perempuan yang menggemari buah ini, buatla masker strawberi untuk menegang dan mencerahkan kulit. Caranya, buangkan daun dan tangkai strawberi, hancurkan serta pupuk ke wajah selama 15minit. Kemudian bilas dengan air mineral atau air suam. Lakukan setiap minggu:)


there you have it!moga kita suma2 kekal cantik dengan bahan yang lebih murah dan mudah:)

5 ulasan:

hana yoriee berkata...

ok..lepas ni habeslah madu ayah, hana kejekan..hahaha

lovelyadibah berkata...

Wah! Ayah hana ada bela lebah k? Best!

~ NANA ~ berkata...

yeahhh i like pisang! hihik

amal salleh berkata...

suke2

~ mizzAmy ~ berkata...

ni kena betul2 rajin baru berjaya dpt kulit yg cantik. hehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnangX